Om Mere Robust
Om mig
Det talte sprog, som handler om at beskrive og forklare
Det følelsesmæssige sprog, som handler om at kunne kende og regulere både egne og andres følelser
Det sansemæssig sprog, som handler om at kunne identificere og være bevidst og vores sanseindtryk.
Når vi har ”lært at tale” de tre sprog og får dem integreret til et hele og vi kommer i kontakt med vores ressourcer og bliver vi mere robuste.
Jeg har gennem de sidste 24 år arbejdet på Sødalskolen i Brabrand som klasselærer og inklusionsvejleder med både fokus på læring og trivsel. Jeg har fået mere og mere fokus på trivsel, inkluderende fællesskaber og selvregulering da disse er forudsætningen for læring og udvikling.
På skolen har jeg udviklet PTSD-forløb til nogle af vores børn i modtagelsesklasser. Ressourcefyldte lege og aktiviteter har været udgangspunktet for forløbene, som børnene har været meget glade for. Legene og aktiviteterne er bygget op, så samtidig med at børnene leger, skabes der rammer for selvreguleringen af deres autonome nervesystem kan genetableres. Noget som ofte kommer ud af balance, når vi oplever noget voldsomt.
Det viste sig at ikke kun børn fra modtagelsesklasser kan have stor gavn af sådanne lege og aktiviteter. Alle børn har brug for at opleve spænding, øge deres evne til at rumme følelser og sansninger, være i aktivitet og interaktion med andre og kunne finde ro i sig selv. Så i dag er det noget alle børn i vores indskoling oplever. Med de positive erfaringer med legene opstod REGEL – REgulering GEnnem Leg.
Ved siden af mit arbejde som lærer laver jeg terapi med børn og voksne på min privatadresse. Terapien med børn tager udgangspunkt i det ressourcefyldte og legen.
Arbejdet med voksne sker gennem regressionsterapi eller SE-terapi.
Artikler
kontakt mig
KONTAKT
Carsten Møller
Torvald Køhlsvej 65
DK-8300 Odder
22 41 88 14
carsten@mererobust.dk
Dorte Fritzbøger
Torvald Køhlsvej 65
DK-8300 Odder
93 94 99 19
dorte@mererobust.dk
CVR: 35941630
FØLG OS